2023, számok, betűk, és képek tükrében

Régmúlt korok beavatottjai keresték a számok mögött meghúzódó összefüggéseket. Különösen, ha változás vártak. Ilyen változás volt pl az év vége/eleje. Utódokként, vessünk egy pillantást a számokra, a 2023-al kapcsolatban. Két módszert hoztam, az egyikben a teljes évszám számait értékelem, a másik az ősibb szerint, csak a két utolsó számot (23/2+3=5). A két módszer keverése nem megengedett, én sem teszem!
A hetes szám, meghatározó lesz 2023-ban (2+2+3). A Sumérok szent számnak tartották az akkor ismert 7 bolygónak köszönhetően. Az Örökkévaló a világot hat nap alatt teremtette, a hetediken megpihent, a hetes tehát a szentség száma. Jerikó falai a hetedik napon omlanak le. Hypokratesz szerint a betegségeken a hetes a szám uralkodik. Hét főbűnt ismerünk stb. E misztikus számot, a 3-as az evolúció/teremtés dinamikájából, és a 4-es a formaadás/statikusságából képezzük. A 7 tehát, a dinamika és a struktúra ötvözete.  
A Tarot-ban a hetes magasabb oktávja, a Diadalszekér/Harciszekér a Kos fennhatósága alatt (tűz elem), alacsonyabb oktávja 16 a Lerombolt citadella/Torony Mars égisze alatt (tűz elem). Az emberiség feladata megtalálni magában azt az Egyet, amiből teremtésekor kiszakadt. Inkarnációi a visszatalálás lehetőségét adják meg számára, minden percben, órában, évben. 
A 7 a héber abc Zájin(ז)betűje, koronát-fegyvert jelent. Itt a korona lelkünk evolúciója, a szeretet minősége, amit felemelkedésünk érdekében fegyverként használunk. Egyszerűbben: ha az emberiség elér a szívben lévő pont lelki érettségét, ez az érettség, mint fegyver fogja megvédeni a háborúktól. „Jesája próféta szerint az emberiség fegyverekből mezőgazdasági eszközöket fog készíteni, mert nem lesznek háborúk, béke lesz az egész Földön.” E csodálatos gondolat jelképezi a hetes magasabb oktávját. 
Mivel az Istenember útja, a komplexebből az egyszerűbb felé halad a
16-os Lerombolt citadella/Torony, ami fejlődésünk okán, most leginkább érint bennünket. 
Betűje az Ájin(ע) számértéke 70 jelentése szem. Értelmezése szerint, a szerénység alapfeltétele a magasabb spirituális szint elérésének. Olyan emberre vonatozik, aki tudja uralni érzelmi attribútumait (7), ennek alapját pedig a helyes látás képezi. A Torony a pillanatot ábrázolja, amikor valami pl egy rendszer (család /munkahely) összeomlik. A megszokott elvek mentén az élet tovább nem folytatható. Sokak számára egyfajta ’ütközet’ lesz az év. Időszak, amikor az egyén (csoport) ütközik a valósággal. A talmi aláhull, az igaz megmarad, ám nem az addigi elképzelései szerint. Igaz ez minden területre (munka, hivatás, magánélet, stb). Az alázat túlél. Az illúziók mentén elrugaszkodott aláhull. A kérdés nem az, hogy hova soroljuk magunkat, hanem az, hogy a valóságban hova tartozunk. Valóban a tényekhez, a valósághoz kapcsolódunk? 
A ruhát, amit talmi biztonságból szőttünk, kinőttük. Amiről azt hittük védettséget ad, ellenünk fordul. Sokan hirtelen katasztrófaként élik meg a történteket. Lesznek, akik az első sokkon túltéve magukat, megkönnyebbülnek. Ez a megkönnyebbült elengedés lesz az útja az emelkedésnek. Óvatos lépésekre int a ’Torony’. Régi hitrendszerek, ragaszkodások elengedésére. Intenzív átalakulás, nem kívánt tanulási folyamat. 
Diadalszekér/Harciszekér (7) a magasabb oktáv, ténylegesen elérendő cél lehetne.  A kép valós jelentése: „A természet a kocsi, az égi ember a kocsihajtó.” „Az égi ember az isteni értelem.” (Zohar) A kocsi az anyag, a föld az állam. A hajtó a lélek és az értelem. A lovak az érzékek. A belső fegyelem hangsúlya, a csapongással sodródással szemben. Az ember csak így érhet célt. Tudatos lépések sorozatát, megfontoltságot jelenít meg a kép. 
Az indulás pillanatát látjuk Az ember/emberiség, mint anyagba zuhant lélek vállat vállnak vetve indul el a felfelé vezető úton. Az emberiség szintet ugrása ez. A belső ember hangsúlyát jelenti, a külsőségekkel szemben. Megválunk megszokottól, új útra lépünk. Hangsúly a belső erőn van. Lesznek akik elérik ezt a szintet, a közösség előrehaladásának szempontjából kérdés, hogy hányan, és hogy mennyire élnek egymástól elszigetelten. Ami biztos, ha összetalálkoznak, minden kétséget kizáróan felismerik egymást. 
II. 
Ha elhagyjuk az évszám első kettő számértékét, a 23-as marad. Ezt egyszerűsítve (2+3) az 5-öst kapjuk. Az emberi test fő tagjainak száma. Az ötödik elem a tér, ami mint pentagramma, magába foglalja az összes elemet. Az ember számaként ismert. 
Az ötöst a Tarot-ban magasabb szinten a Főpap lapja, mint a tűz elem/Nyilas-Bika jegy képviselője, az anyag szintjén,  a 14-es a Kiegyenlítődés, a Vénusz bolygót, ill a Mérleg jegyet képviseli. 
Az 5. Héber betűje, a Hé (ה). Alul nyitott volta, az ember szabad akaratára utal, ezért jogában áll süllyedni, felülnyitott volta lehetőség a visszatérésre /felemelkedésre. A visszatérés nem csak a bűntől való elfordulást jelenti, hanem megérkezést az ember eredeti rendeltetéséhez, belső isteni lényegéhez. 
14. sorszámú Nun (נ ן kétféle ábrázolással) számértéke 50.  A hajlított nun az ember aki félelemmel szolgál, az egyenes az ember aki szeretetből teszi. Bár a második vonzóbb, az elsőre is nagy szükség van, egyfajta keretet ad az élethez. 
Ez esetben is haladjunk komplexebből az egyszerűbb felé:
14-es a Kiegyenlítődés, Harmónia, Inkarnáció neveken ismert. A Nun (נ ן) szerinti kettőség folyamat jellegét, a képen korsókkal szimbolizálva képviseli. A félelmet/szeretet, a zuhanást/felemelkedést. Inkarnációk sorozatán keresztül a belső (külső) harmónia kialakításának célját. A Kiegyenlítődés lapja, sok érzelmi aspektust nyel el azzal, hogy nem ad neki teret. Fogva tartja a szereplőket, ami a tehetetlenség érzésével párosul. Pattanásig feszülhet a húr sokaknál. 
A 2023-as év lehetőségei meglehetősen szűk határokat biztosítanak. Az év talán legnagyobb tanulsága, értékeljük amit a szerényebb keretek nyújtanak. A reális lehetőségeket, érdemes a vágyakkal összeegyeztetni. A dolgokon való felülemelkedés képességének kényszerű tanulása. Ami nagy eséllyel hiányozni fog, a könnyedség, az aktivitás. Nehezen mozdulnak, változnak a dolgok. 
5 a Főpap Hé (ה) betűje a szabadságra szabad akaratra utal. Egyetlen törvény van, a szabadság, a szellem szabadsága. A Főpap lapja a kozmikus princípiumok közé tartozik, mint ilyen az emberiség kollektív tudattalanjának egyik őselve. A földi ént az egót köti össze az isteni énnel. Az anyagot, a finom energiákkal, mindannyiunkban. Összevetve a Kiegyenlítődéssel, a Főpap minősége elérendő cél lehetne számunkra. A spirituális tudás és bölcsesség ötvözete. A fizikai és a spirituális világ közötti hidat képezi az emberben. A pillanat mögötti belső energiát, amikor az ember felnéz az esti égbolt határtalan voltára, és elfogja valami vágyszerű (akkor is ha ateista). A lélek átjáró, a lent és a fent között. 
A két módszer tanulságai
I.
Önismereti szempontból: Ha magunkat túlértékelve, a realitásokat figyelembe nem véve éltünk, az év nagy tanulságokkal szolgál. A Teremtő aki  maga a rendszer, nem hagyja, hogy a biztonságosnak vélt falak között meghúzódva várják ki sokan a jobb lehetőséget.  Különösen igaz ez, a karrier, hatalom bűvkörében élőkre. Sokan lesznek elszenvedői, egyes emberek luciferi eszközeinek. Akik életüket eddig is önállóságuk mentén élték, könnyebben élik meg az év buktatóit, akik nem (a tömegek), joggal érezhetik magukat vesztesnek. 
Általánosságban: 2023 a szigor éve lesz. Félő hogy sokan valamiféle menekülésként, az aktív megküzdés helyett, passzív gondolatiságba, az eszmék világába, különféle elméletek mögé menekülnek. Megpróbálnak kivárni. Az évet tüzes energiák kiáradó energiák jellemzik marsi hangsúllyal. Félő hogy a magukat vágyálmokba eszmékbe kergető sokaknak elég lesz a tűzből egy csekélyke szikra, amikortól is az elszabadult mentális energiákat már nem lehet uralni. 
II.
Önismeret: amíg a harmónia minősége nem válik  tulajdonságunkká, a lélek magasabb szintjére való feljutás szinte lehetetlen. Ha  ideig óráig sikerül is, megmarad az élmény szintjén, nem pedig a valóság mindennapi rutinjaként. Befelé fordulás, az élet minden területe feletti ellenőrzés, mértéktartás, az egyensúly keresése könnyíthetik meg az életet. A csöndesség időszaka, a türelem elsajátítása életfeladatként jelentkezik. 
Általánosságban: egyértelművé válik, ki mit ér. Ki a barátaink, kik az ellenfeleink. A rögeszmés fanatikus teljesen felfedi önmagát. Az ’ocsú’ aki eddig ’búzának’ álcázta magát, ha hiányt szenved, mindenkin átgázol. Ha máskép nem, megalázkodik, túlbuzgó szolgává válik.  Te csak húzódj vissza. Alázat, szolgálat mások felé, akár egy tányér leves erejéig is.
Ahhoz hogy a Főpap minőségét elérhessük, a Torony, a Kiegyenlítődés, és a Diadalszekér lapok által szimbólizáltakat szükséges lenne meghaladnunk.  Az illúziókat elhagyva, a valóság mentén élni. A változásokhoz rugalmasan alkalmazkodni. Reálisan értékelni magunkat. Teret adva a másik embernek is. Kialakítva a magunk önálló, másokra nem apelláló életét. Kevesebbel is beérni úgy, hogy közben jól is érezzük magunkat. A harmóniára törekedni kívül és belül. Türelmet gyakorolni, és szerető segítséget adni nélkülöző embertársunkak. Ez lenne a feladat. Ki ki maga dönti el, hogy hol tart ezen az úton. Ami igaz az emberre, az igaz a társadalomra is. 
Hamvas Béla gondolatával zárom:
„A király hatalmát az egyházfő nevében gyakorolja. 
Ha nem így történik,  vagyis ha az Egyházfő az Egyházat, 
a király a világi államot a hatalomnak (hivatalnak) elárulja, 
akkor nincs sem Egyház, 
sem állam, 
az emberek nem valódi közösségben élnek, a valódiról csak álmodoznak.”

Szeretettel: Ilda