FOGADKOZÁS HELYETT, 2017-re LEGYENEK CÉLJAID!

Pár nap és nagykalapjával ránk köszön a 2017-es esztendő. Nagyon sokan visszatekintve a 2016-os  évre elégedetlenek magukkal, elért, el nem ért eredményükkel. Újrafogalmazott vágyak, fogadalmak „ jövőre így és így lesz” vagy „ezt meg ezt teszem” , végül vagy összejön, vagy nem.
Ha sikeres vagy, és elégedett semmi gond! Ám ha nem így érzel, akkor ilyentájt érdemes lenne átgondolni a következőket:

2016-ban hű voltam elképzeléseimhez? 

Ha igen a válasz semmi gond, vagy minden elképzelésed sikerült,  esetleg nem voltak terveid, vagy ellazultad az évet. Ha nem a válasz , érdemes elgondolkodni a miérteken. Mit tettem azért,hogy a dolgaimat sikerre vigyem? Mennyire voltam következetes? Nem akartam túl sokat? Nem akartam túl keveset?  Stb.
Ahhoz hogy bármiféle tervünk legyen, célok szükségeltetnek! Ne gondolkodj nagyban! Vagyis nagy álmaid nagy céljai lehetnek, viszont ezek megvalósításához kisebb egységeket,  lépéseket kell tervezz! Ezért javaslom hogy ezidőtájt vegyél elő egy üres lapot, kisebb füzetet, és írd fel mit szeretnél. Nem kell ezt bő lére eresztened. De hidd el egész mást mutatnak a dolgok , ha a kezedbe veszed a tollat, és leírod őket…
ettől a pillanattól hatnak az idegrendszeredre…

Első lépésben írd le  célodat: Lehet ez egy hőn áhított munka, esetleg vágy valaki után, vagy az elérni kívánt ideális súly. Vagy mindezek együttese. Ha több célod van. Határold el őket, és alkoss fontossági sorrendet.

Mikor jó egy cél?

Ha számodra elérhető! A cél nem irreális. Válassz olyan célt, amelyet egyedül is végre tudsz hajtani. Elképzeléseink meg-valósítása során másra alapozni nem érdemes. Ilyen esetben valószínűsíthető a kudarc. Ne bízd másra a dolgod!
A cél legyen konkrét! A „ jó lenne lefogyni”  vagy a „ jó lenne egy jó munka” vagy „ úgy szeretnék boldog lenni” mondatok kifejezik az óhajodat, és ennyi!
A konkrét cél esetén, megfogalmazod hogy melyik hónapban hány kg-ot, és mennyi ideig. Vagy miféle munka lenne az, amit szívesen végeznél, és hol. Párkapcsolati tekintetben megfogalmaznád ki lenne a számodra megfelelő. Halkan jegyzem meg a cél megfogalmazásakor alapvetés, hogy reális önismerettel rendelkezel. Ha nem így van vagy túl alacsonyra, vagy túl magasra  állítod be magadnak a mércét. Egyik sem eredményez sikeres életet. Az hogy” jó pasi legyen és szeressen „, vagy „ jó nő legyen és imádjon” kevés, vagyis semmike konkrétum. 
Párkapcsolati tekintetben magadba kell nézz! Ki ez az ember a bőrömben? Mit szeret, mit nem? Hogyan él? Kinek a számára keresek párt? És ha ezek a kérdések rendben vannak, akkor képes vagy korrektül megfogalmazni „ Ilyen és ilyen legyen, ezt és ezt kedvelje, így éljen, és ilyenféle érdeklődési körű legyen” stb.
A cél legyen valóságos!
„2017-ben enyém lesz a Szőke Herceg” vagy a „ Én leszek az IBM vezérigazgatója” vagy „ Megnyerem a lottó főnyereményt”  mondatok jól hangzanak, de tudjuk, hogy a Szőke Herceget Fiónának szánják, annak is vajmi kevés az esélye hogy valaki csak úgy az IBM vezére legyen, ahhoz pedig hogy lottó szelvényt tudj vásárolni valami bevétellel kell rendelkezned. 
Vagyis a cél legyen valóságos! Az álmodozás, menekülés a jelen kétségbeejtő helyzetből, egy ’lufiba’ amiről tudjuk hogy úgy sem valósíthatjuk meg, de rá gondolni olyan jó, addig sem látjuk kétségbeejtő helyzetünket. 
A valós cél az amiről tudom hogy elérhetem. Ez nem azt jelenti hogy ne legyenek álmaid. Sőt! Azt jelenti hogy ezek az álmok rád legyenek szabva! És ne egy vizuális elképzelt énre.

A cél legyen időben behatárolt.  Első olvastra furcsán hangzik! De gondolj bele: fűzöd a csaj fejét hónapok óta, tetszik neked, körbejárod a témát ezerszer. No és mi van ha ezeregyedszerre sem jön össze? Szóval  a cél eléréséhez adj magadnak kellő időt, de ha adott idő alatt nem éred el, akkor a történet korrekcióra szorul: Korrigálnod kell! Ilyen esetben érdemes ismét az önismereti részt elővenni…Ki / mi / milyen is vagyok…..


Miután megfogalmaztad célodat/ céljaidat sorrendbe helyezted, második fázis a „kis lépések” taktikája.

Cselekvési terv készítése. Ne gondolj itt nagy dolgokra. Mit kell a mindennapi életgyakorlat szintjén tennem ma, holnap , holnap után hogy közelebb legyek célom megvalósításához? Amint olvasod itt a mostról van szó. A tevékenységről! Arról hogy nem veszed le szemed a célodról, hanem minden nap teszel érte valamit……
Tevékenykedésed  közepette, napi  szinten érdemes magad kis időre, ( akár esténként ) egy kívül álló szemével figyelned! Mi történt? Mi volt az adott nap kimenetele a célom szempontjából? Hogy reagált erre a környezet / a  másik? 
Amennyiben az esti önreflexív beszélgetéseid során arra a végeredményre jutsz,  hogy nem volt sikeres az aznapi terv, ismét korrigálnod kell! És ismét! Változtass a cselekvéseden  mindaddig, amíg el nem éred a kitűzött célodat.

 A célok megvalósításának spirituális része! 
Ami nélkül megy, de sokkal nehezebben! 

Bárminemű terved is legyen, a gyakorlati praxis mellett elengedhetetlen egy ún ’ lélektani hármasság’ alkalmazása:

1. Hit! Hinni abban, hogy képes vagy elérni a vágyaidat! Hinni a kitűzött cél realitásában! Hinni a magad erejében, tehetségében, rátermettségében. 

2. Vágy! Vágyakozás a cselekvésre. Tenni valamit ami közelebb visz az elképzelésedhez. Vágyni arra, hogy céljaidat elérd! Érdemes vizualizációs gyakorlatot végezni, látni magad amint elérted a célodat, boldog vagy, önfeledt élettel teli! 
3. Az elvárás! Az elvárást az utolsó, ám nélküle az egész folyamat semmit sem ér. Az elvárás egy ’érzés-féle’. Biztos vagyok abban, hogy a siker már felém tart! Érdemes ezt a viselkedéssel is megtámogatni! Igenis úgy viselkedni hogy nekem ez és ez a cél már meg van! Az elvárás lelki minőségének, hatalmas a személyiségre ( és a környezetre) ható inspiráló ereje.

Mire figyelj!

Ne engedd a félelmet időzni!  Csípd fülön! Amikor elhatározod magad, ezzel egyidőben kilépsz az addigi komfort zónádból. Ez nem mindig kellemes, a bizonytalanság érzése kísérheti, ezt pedig félelmek követhetik. Pl  a  „Mi lesz ha” „Én nekem nem”  kezdetű mondatok, megjelenésében veheted észre. Érdemes ilyenkor egy listát készítened azokról a  pozitív változásokról,amik a célod elérését követően történnek meg veled.  Érdemes a leírtakat elképzelned! Akár le is rajzolhatod! 

Ne kételkedj! „Nem biztos hogy” „Lehet hogy nem” Csípd fülön! Vedd számon a környezetedben élőket, barátokat, ismerősöket, olyanokat akik elképzeléseik megvalósításában sikeresek.  Miután átgondolod, ismerd fel ha mindenki kételkedett volna, még kőbaltát használnánk.

Ne legyen bűntudatod! A változás, változtatás gyakran jár a régi megszokott közeg elhagyásával, barátságok múlhatnak el, lehet hogy a családoddal is konfrontálódni fogsz! A környezet nehezen viseli ha valaki a saját útját akarja járni.  Tudnod kell: ami úton van feléd, jobb lesz mint a jelen helyzeted, amennyiben ezt megvalósítod, a környezeted is belátja, és elismeri a döntés helyes voltát.  Elképzelheted hogy a cél elérése során senkit nem bántasz , és hogy sikered  a körülötted élők hasznára lesz! És valljuk be ha a család, a barátok látják hogy  sikeres vagy, ez mindenkit jó érzéssel tölt el.

Walt Disney véleménye az ötletről:


„ Mikor új ötletem támad, mindig megkérdezem 10 barátomat, hogy mi a véleményük. Ha 10-ből 9 azt mondja, hogy őrültség, akkor biztosan megcsinálom, amit kigondoltam. Mert szerintem az emberek 90%-a rossz irányba halad az életében.”



Szeretettel Feléd:                                                       Ujfalviné Vimláti Ildikó 






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

LILITH TÖRTÉNETE avagy mi is történt Éva teremtése előtt!

Csakrák és személyiség! CSAKRATÉRKÉP!

Rendhagyó újévi jókívánság! TEREMTS!